• Cupa Inginerului

  • Gasiți aici întreg regulamentul al Competiției „Cupa Inginerului”.

  • Completați formularul pentru a vă putea înscrie în competiție!

    1. Universitatea Politehnica din Bucuresti (U.P.B), Asociatia Studentilor din Politehnica (A.S.P.O.L.I.) si Uniunea Nationala a Studentilor din Romania (U.N.S.R.), organizează în anul universitar 2016-2017 prima ediţie a competitiei intitulata „CUPA INGINERULUI” la jocuri sportive.

     

    1. Competiţia se adresează studenţilor, absolvenților și cadrelor didactice din cadrul Universităţii Politehnica din Bucureşti.

     

    1. Mod de desfăşurare: a. echipe mixte, având în componență între 12 – 15 jucători – obligatoriu 7 băieţi şi 5 fete și minim 3 cadre didactice– se vor întrece la următoarele discipline sportive:
    • baschet; o echipa de 5 persoane – 3 baieti+2 fete (obligatoriu in teren)
    • volei; o echipa de 6 persoane – 3 baieti+3 fete (obligatoriu in teren)
    • tenis; o echipa de 2 persoane – 1 baiat+1 fata (obligatoriu in teren)
    • table; individual – 1 baiat si 1 fata/echipă
    • sah; individual – 1 baiat si 1 fata/echipă
    • tenis de masa; o echipa de 2 persoane – 1 baiat+1 fata (obligatoriu in teren)
    • biliard; o echipa de 2 persoane – 1 baiat+1 fata (obligatoriu in teren)
    • bowling; o echipa de 2 persoane – 1 baiat+1 fata (obligatoriu in teren)
    • badminton; o echipa de 2 persoane – 1 baiat+1 fata (obligatoriu in teren)
    • tenis cu piciorul; o echipa de 3 persoane – 2 baieti+1 fata (obligatoriu in teren)
    • stafeta 4x300m – o echipa de 4 persoane – 2 baieti+2 fete
    • cros 10km – individual – 1 baiat si 1 fata/echipă

    conform regulamentelor pe ramuri de sport. (vezi Anexa)

     

    1. În competiţie vor fi acceptate 32 de echipe.

     

    1. Fiecare echipă va avea în componență doar studenţi și/sau cadre didactice din aceeași facultate din cadrul Universității Politehnica din București.
    2. Fiecare echipă își va alege un căpitan și un nume de echipă iar în paranteză va fi numele facultății de unde provin.

     

    1. Sistemul de desfăşurare al competiţiei presupune 2 faze pentru fiecare ramură sportivă. ( vezi punctul 7 din regulamentul atașat mai sus în format .pdf )

     

    1. La fiecare ramură de sport se va întocmi un clasament de la 1 la 32.

     

    1. La fiecare ramură de sport (mai puțin table, șah și cros) echipele vor primi puncte corespunzător locului ocupat, după cum urmează:
    • Locul 1 – 10 puncte
    • Locul 2 – 8 puncte
    • Locul 3 – 7 puncte
    • Locul 4 – 6 puncte
    • Locurile 5-8 – 5 puncte
    • Locurile 9-16 – 3 puncte
    • Locurile 17-24 – 1 puncte
    • Locurile 25-32 – 0 puncte

                Pentru ramurile de sport: table, șah și cros, echipele vor primi puncte corespunzător locului ocupat, după cum urmează:

     

    • Locul 1 – 10 puncte
    • Locul 2 – 8 puncte
    • Locul 3 – 7 puncte
    • Locul 4 – 6 puncte
    • Locurile 5-8 – 5 puncte
    • Locurile 9-16 – 3 puncte
    • Locurile 17-32 – 1 puncte
    • Locurile 33-64 – 0 puncte

    Punctele celor doi participanți din fiecare echipă se vor aduna la clasamentul general.
    Astfel o echipă poate acumula chiar 18 puncte la o probă. (locul 1 + locul 2)

     

    1. La terminarea jocurilor, la toate cele 12 ramuri de sport, cumulul punctelor va da locul echipei în clasamentul final. In caz de egalitate de puncte, departajarea echipelor se va face dupa urmatoarele criterii:
      1. Nr de locuri I ocupate de echipa pe ramuri sportive
      2. Nr de locuri II ocupate de echipa pe ramuri sportive, s.a.m.d.

     

    1. Echipa care obţine cele mai multe puncte va fi declarată câştigătoarea competiţiei şi va primi Cupa “INGINERULUI”.

     

    1. Dacă echipa campioană din anul anterior îşi păstrează numele şi căpitanul, ea este calificată automat.

     

    1. Criteriul prin care vor fi acceptate echipele înscrise este “primul venit, primul servit”, de la fiecare facultate în parte. În cazul în care o facultate nu se înscrie, locul îi va fi luat de prima echipă ce s-a înscris după ce facultatea respective avea deja o echipă înscrisă.

     

    1. Formularul online de înscriere va fi disponibil pe site-ul ASPOLI începând cu ora 07.00 în data de 27.09.2016. https://www.aspoli.ro/cupa-inginerului/

     

    1. Pe 15.10.2016 vor fi anunţate echipele participante la acest eveniment.

     

    1. Echipele acceptate pot efectua maximum 2 schimbări la componenţa iniţială. Aceste se vor opera până cel târziu 10.10.2016 ora 23.59

     

    1. Şedinţa tehnică este obligatorie pentru toate echipele acceptate. Dacă capitanul unei echipe nu poate participa, acesta va mandata un alt membru sa participe.

     

    1. Şedinţa tehnică va avea loc pe data de 11.10.2016, de la ora 18.00, în Sala Senatului UPB
  • Anexă

    BASCHET

    Întrecerea se desfăsoară conform regulamentului FRB , cu următoarele modificări:
    – echipa in teren este formată din 5 jucători, dintre care 3 băieţi si 2 fete pe toata perioada desfăsurării jocului;
    – durata unui meci este de 10 min. In caz de egalitate departajarea se va face prin cate 5 aruncări libere de echipă. Daca egalitatea va persista, se va acorda cate o aruncare liberă fiecărei echipe până se departajează o echipă;
    – valoarea cosurilor înscrise:
    – Băieţi – valoarea cosurilor este conforma celei din Regulamentul Oficial al FRB
    – Fete – un cos înscris care valora conform Regulamentului Oficial al FRB 2 puncte, valorează 3 puncte; un cos înscris de 3 puncte, valorează 4 puncte; aruncările libere valorează un punct.

    TENIS

    Întrecerea se desfăsoară conform regulamentului FRT, cu următoarele modificări:
    – întrecerea se va desfășura dublu mixt;
    – se va disputa un set pana la 3 (3 din 5);

    VOLEI

    Întrecerea se desfăsoară conform regulamentului FRV, cu următoarele modificări:
    – echipa in teren este formata din 6 jucători, 3 băieţi si 3 fete;
    – durata unui meci este de un set pana la 15;
    – atacul finalizat de băieţi valorează 1 punct, atacul finalizat de fete valorează 2 pct.

    TENIS DE MASĂ

    Întrecerea se desfăsoară conform regulamentului FRTM, cu următoarele modificări:
    – întrecerea se va desfășura dublu mixt;
    – se va juca în sistem 2 din 3 (seturi) pana la 21 puncte;

    BADMINTON

    Întrecerea se desfăsoară conform regulamentului FRB, cu următoarele modificări:
    – întrecerea se va desfășura dublu mixt;
    – se va juca în sistem 2 din 3 (seturi) pana la 15 puncte;

    BILIARD

    Întrecerea se desfăsoară conform regulamentului FRBP, cu următoarele modificări:
    – întrecerea se va desfășura la dublu mixt;
    – se va juca pana la 2 (2 din 3);

    TABLE

    Întrecerea se desfăsoară conform regulamentului FRTB, cu următoarele modificări:
    – întrecerea se va desfășura la simplu;
    – se va disputa un joc până la 3 linii (3 din 5);

    ȘAH

    Întrecerea se desfăsoară conform regulamentului FRȘ, cu următoarele modificări:
    – întrecerea se va desfășura la simplu;
    – se va disputa un singur joc, în cazul remizei, castigator va fi numit cel ce a mutat într-un timp mai scurt;

    BOWLING

    Întrecerea se desfăsoară conform regulamentului FRP, cu următoarele modificări:
    – întrecerea se va desfășura la dublu mixt;
    – se va disputa un singur joc atat în grupe cât și după;
    – clasamentul pentru fiecare faza se va face în funcție de punctajul obtinut; în caz de egalitate departajarea se va face dupa numărul de strike-uri.

    TENIS CU PICIORUL

    Întrecerea se desfăsoară conform regulamentului FRFT, cu următoarele modificări:
    – întrecerea se va desfășura triplu mixt;
    – se va juca în sistem 2 din 3 (seturi) pana la 11 puncte;

    CROS

    Întrecerea se desfăsoară conform regulamentului FRA, cu următoarele modificări:
    – întrecerea se va desfășura în sistem mixt (2 baieți și 2 fete);
    – ordinea plecării în cursă este aleatorie;
    – sistemul este 4x300m cu predarea ștafetei;